sunshine!


Här i Norge är allt annorlunda såklart. Fick veta att på söndagar så lägger tydligen matbutikerna på 25 % eller nåt sånt där. Och man får inte handla alkohol efter ett visst klockslag i matbutikerna. Och man jobbar ofta efter så kallad "solvakt/soltimmar" så idag skulle jag ha börjat 15 och öppnat uteserveringen, men pga, lite halvdåligt väder så börjar jag 18 i restaurangen istället. Fast nu skiner ju solen ute så det hade ju inte skadat att ha uteserveringen öppen idag också? :P

Igår var det minst sagt kaos på jobbet, och det var inget mot vad det kommer vara i sommar. Jisses! Nästan värre än China House ju ;) Men här får vi ju iallafall bra betalt för ett bra jobb, vilket vi inte fick i Cypren! Så mig gör det inget, gäller att hålla tungan rätt i mun bara och hålla gästerna nöjda och glada så ska nog allt gå bra!

På onsdag ska vi ha möte vilket kan nog behövas :)

Många killar flörtar med en och försöker få ens nummer när man jobbar, osv. Hade ett bord på 3 guttar/killar som satt hela 5 timmar på uteserveringen när jag jobbade, och dom sa såhär "jaha så du är också svensk, är alla jenter svenska som jobbar här eller? Då sa jag att vi är många svenskar, men inte alla. Då sa dom att det var bra, för ju fler svenska tjejer som jobbar där, ju fler norska gutter kommer dit ;)"

Var och handlade och slängde ihop en Brownie kaka nyss, som just nu står i ugnen. Ibland behöver man nåt gott!
Jag undrar hur många kilo jag har gått ner nu...är nog en del sen jag kom hit! Då blir jag fit till sommaren, niiice!

Ha en bra dag, saknar er! <3 Puss/M 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0