Norges nationaldag



Igår var det Norges nationaldag - dagen jag har tänkt mycket på och varit ganska orolig för. Tjejerna och jag på jobbet har gått och gruvat oss för denna dag, men om jag ska säga det så flöt allt på som smör igår..gick så jävla mycket över förväntan så jag är så stolt! Trodde seriöst när jag gick ner till jobbet igår och såg allt folk på gatorna att den dagen skulle bli ett helvete, och att allt skulle bli kaos på jobbet. Men tvärtom, vi var på bra humör och skötte jobbet snyggt och var ett bra team på uteserveringen :) Dock försvann solen efter någon timme, och det kom en regnskur och blåste som fan. Alla var så finklädda och kändes lite som skolavslutning..så det var en mysig dag :)

Väcktes 07 igår morse av en orkester som gick runt hela Brevik och spelade högt på trummor, trumpeter, mm..Rakt utanför huset. Nice att bli väckt till :P Sen blev det jobb i 11 h igår. Precis när jag skulle stänga kommer det ett gäng tjejer inspringandes på uteserveringen så det var bara att ta det bordet sen fick jag stänga och gå hem :)

Idag är jag fri, och det regnar..min vanliga tur, eller? Så typiskt. Tjejerna ska och träna idag, men jag hoppar nog det..känns dumt att inte träna, men jag vill ju samtidigt spara så mycket pengar som möjligt och frågan är om man hinner träna så mycket? Ligger ju ändå 4 km bort så det blir lite krångligt att ta sig dit varje gång man vill träna? Kanske tar mig en tur till Porsgrunn istället om vädret blir lite bättre..

Föresten igår hände en sjuk sak på jobbet, hade ett bord på 2 killar och den ena fick låna mina solbrillor, han satt med dom i några timmar, sen kom han fram till kassan och frågade om han fick köpa dem av mig, jag trodde han skämtade först, så jag sa bara..nej du får väl köpa dig ett par egna på HM om du tyckte om dom så mycket. Då säger han: Men kan jag få köpa dem för 2000? Då sa jag, men det var lite väl högt va, jag köpte dem för 30 nok. Då tar han fram 200 och säger att han köper dom för det. Då sa jag ok, och fick alltså en bra slant för ett par brills jag köpt på rea och som var begagnade! :)

Blev dessutom bjuden på middag i förrgår kväll, ett bord för 2 på Twende restaurang :) Vi åt gott och delade på en flaska vin, och fick höra några fina ord jag inte hört på länge..Det var smickrande :)


Love/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0