Konstig dag!


Ja vad ska jag säga? Allt idag har bara varit så komiskt!

Började när jag klev på bussen imorse, en ganska ung kille står och skriker och gapar på bussen från allt mellan himmel och jord, och blöder på båda händerna och blodet droppar. En tant säger snällt att han kan få några näsdukar av henne och alla hjälper honom och förklarar vägen till närmaste vårdcentral. Han har fradga i munnen och ger mig en arg blick, sen kliver han av bussen och går helt åt fel håll :P Undra vad som hände med den stackars killen egentligen!

Sen på jobbet var allt bara komiskt också, en kille jag ringde trodde jag drev med honom, och sa att jag hittade på allting jag sa..Ofta jag sitter och busringer runt till folk på jobbtid!? Haha! Sen frågade han om vi hade kontoret i Jönköping? Då svarar jag: Nej, Göteborg. Då säger han, men lilla vän jag hör att du inte kommer från Göteborg, du har en helt annan dialekt, Vilket land kommer du ifrån? Jag, ja jo men alltså jag kommer ju från Dalarna. Han igen men vilket land? Haha! Så höll vi på sådär, och jag drog verkligen all information och var övertrevlig mot honom, sen säger han bara tack så mycket, hejdå!

Vilket skämt lixom?

Och Jonathan och jag satt och diskuterade frisyrer och hur ofta man borde klippa sig, han kom på nån konstig grej att man borde klippa sig varje månad. Han menade då att frisyren håller sig som den ska :P

Sen på vägen hem, när jag kliver på bussen var den ovanligt tom, jag sätter mig nästan längst fram i bussen och stället min påse och väska på stolen brevid mig, en mörkhyad kille kommer och frågar om han kan sätta sig brevid mig, jag tar bort väskan och påsen och säger, självklart. Han sätter sig ner och matar på med frågor,
Jag brukar se dig på den här bussen, Bor du här? Pluggar du eller jobbar du? Vart kommer du ifrån? Kan jag få ditt nummer? Jag är trött och blev lite irriterad eftersom han kunde valt vilken plats på bussen som helst, men skulle självklart ta den brevid mig, suck! :l

Nu ska jag sova och försöka gå upp tidigt imorgon, har lite ärenden att göra innan jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0