Lever min dröm!


Åh, vad jag hatar vintern! Har alltid varit en vinter älskare men i år så är jag bara sjukt lack, för allting går fel pga, vädret! Snökaos orsakar trafikkaos här i Göteborg skulle ha tagit mig hem på ca 30 minuter, istället fick jag stå och frysa utomhus och vänta på en spårvagn som aldrig dök upp..sen åker det förbi en spårvagn så ropar de ut "tyvärr är denna spårvagn inte i trafik.." så bara blåser den förbi. Sen skriker en tjej: Shit, nu kommer bussen! 20-25 pers spriinger mot bussen så vi kan ta oss in mot stan..står som en packad sill inne på bussen och folk luktar illa, är övertrevliga, knuffas, barn skriker och jag är mest irriterad och vill bara trycka på stopp knappen för att komma hem snabbare. Men istället kom jag hem 1,5 timme senare pga, västtrafik hade inställda vagnar och bussar pga, vädret :(

Har blivit erbjuden ett jobb på Cypern från början av April och funderar på att dra ner till värmen igen och plugga ett språk och tjäna mycket pengar, och detta år leva ett hälsosamt liv i solen helt enkelt :)

Igår var det FREDAG och alla var sjukt rastlösa och flummiga på jobbet, sen körde vi lite fredagsmys/afterwork, satt kvar på jobbet nån timme och snackade massa skit, sen tog vi spårvagnen in till stan och gick in på Park Lane :) Ett helt okej ställe, och kul att komma kollegorna lite närmre :)

Idag har vi tvättid mellan 17.00-19.00 men Jocke (våran sambo jobbar till 02 idag) och han har med sig nycklarna till jobbet så vi hade inga nycklar så vi kom in i tvättstugan, så vi plingade på hos "gubben" mittemot och förklarade vilken knasig situation vi hamnat i och fick låna hans nycklar :) Vi läste på hans skylt och det stod ett "gubbigt" efternamn och antog därför att han var gammal, men bakom dörren fanns en trevlig man istället :) Där ser man, man ska inte dra förutfattade meningar om folk egentligen!

Nu ligger jag i min "säng" sover på en luftmadrass och det är inte allt för skönt, men vad gör man lixom inte då..
Jag bor ju trots allt i Göteborg, och det var ju min dröm att flytta hit, så just nu lever jag min dröm :)

Igår körde chefen, Oskar lite rebusar på förfesten, han hade ett strykjärn och en kastrull tror jag, så ingen förstod någonting, och jag utbrast KOKSTRYK! Och det var rätt, sen andra rebusen så drog han ut hans låda till byrån och frågade vad vi trodde det kunde vara..ingen vågade gissa eller fattade nånting, så kollar han på oss och säger: Klädlåda! hahaha! Alltså jag älskar Göteborgare, dom är så avslappnande och har mycket bättre humor än er från Dalarna ;) I Dalarna kan man höra typ HÖGST 1 skämt om dagen, här rullar de på hela tiden, och det gillar jag!

Nu ska jag ringa K och säga att jag blir hemma ikväll, vi var nämligen bjudna på lite vin/hemmafest kväll, men vi orkar inte och vill bara ha en lugn kväll hemma i lägenheten :)

Saknar min familj! Puss på er!

Kommentarer
Postat av: MarieN

haha, leva hälsosamt liv ?! Jag ska höja min my fine is dubbelt upp! =D

2010-02-22 @ 16:34:00
URL: http://marresmarre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0