mitt tips :)


Vaknade 12 idag..haha snoozade lite på det också..mysigt värre! Gick upp och det regnade, det har regnat här precis heeela dagen, så tråkigt! Så om jag ska vara ärlig har jag inte gjort så mycket, har städat lite, varit iväg o handlat, och lagat mat till mig o mami <3 Här är ett tips på supergod mat, för er som gillar pasta:

 

Saffranspasta med kyckling och räkor  

Fast jag skippade faktiskt ärtorna, och hade svarta oliver på istället :)

Ingredienser

4 port

Pasta ca 280 g
1/2 grillad kyckling
500 g räkor med skal (200g skalade)
1/2 påse saffran , ca 0,25 g
1 pressad vitlöksklyfta
2 dl crème fraiche
1/2 dl vitt vin (eller vatten med 1 tsk pressad citron)
1 msk tomatpuré
1 tsk örtsalt
1/2 krm cayennepeppar


Gör så här:

Bena ur kycklingen och skär köttet i bitar. Skala räkorna. Fräs saffran och vitlök i smör i en gryta. Rör i räkor och kyckling. Tillsätt créme fraiche, vin, tomatpuré, örtsalt och cayennepeppar. Låt allt koka i ca 2 min. Blanda med nykokt pasta.

Var tog mycket folk inne på ICA idag..så jag blev lite irriterad av att man inte kom fram någonstans..sen rundade jag ett hörn och det kom en kille från ingenstans..sen blev det sådär pisamt att man inte vet vilket håll man ska gå åt så man står sådär ganska länge..höger, vänster, nä okej då går jag höger, så går han också höger..jag skrattade lite och sa förlåt, han flinade och gick därifrån :P

Sen i kassan..

Kassörskan: "Var de br...." (Jag avbryter henne)
Jag: "Ursäkta, har ni saffran?"
Kassörskan: "Ursäkta vad sa du?"
Jag: "SAFFRAN!" skriker jag..HAHAHA!
Kassörskan: "Sådär varsågod"
Jag: "TACK"

Nu är jag sjuuukt sugen på ett glas vin eller en öl...mm, skulle sitta gott! Får se vad som händer ikväll, inga planer änsålänge faktiskt..Ha en trevlig kväll allihopa <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0