Är vi på väg att bli som Kina?


Det här är sjukt..jag har stora sömnproblem alltså..kunde inte sova på hela natten, sov kanske totalt en timme mellan 5.00-6.00? sen var jag vaken, och fick ringa och avboka min tid hos tandläkaren som jag hade idag, palla att gå runt som en zoombie hela dagen för att jag skulle dit en snabbis, neä, så jag ringde och "sjukanmälde" mig..gick upp och försökte sova lite, men gick inte..tankarna snurrade bara runt, runt..så jag låg i sängen med min laptop och kollade på lite serier istället, och tankade ner lite film..Kunde alltså inte somna om!

Just nu sitter jag och dricker kaffe och ska skriva ett CV på engelska och börja söka lite utomlandsjobb.
Det här är helt omöjligt, jag får inget jobb! Jag har nog sökt 100 stycken sen jag kom hem, minst..och då är det runtom i Sverige, Norge, utomlandsjobb..

Frågan är ju om dom tycker att jag inte har rätt utbildning, tillräckligt med erfarenheter, rätt personlighet? jaa..alltså man undrar ju varför ingen hör av sig? Jag fick två svar från två butiksjobb i Norge med att de eventuellt skulle kalla mig till intervju, men ännu inte hört något..som min kompis sa idag att han hade hört "vi börjar bli som Kina..." ja vad det menas med kan ni ju klura ut själva!

Men det är så sant, och på nyheterna säger dom att arbetslösheten bara växer! :S
Jag är så desperat efter ett jobb just nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till! Det här är verkligen inte jag, jag har inget liv just nu! Jag är så rastlös om dagarna så ni anar inte! Jag vill jobba och tjäna pengar som alla andra människor, och känna att jag lever. Just nu försöker jag bara sysselsätta mig med nya projekt varje dag för att försöka verka lite vettig..men i sjävla verket går allt bara utför..inget går som jag planerat just nu. Och min och syrran's drömresa gick i en stor crash :( Jag känner mig bara så besviken just nu..och jag har inga pengar att shoppa för..jag blir galen! ;O

Ja imorgon får jag träffa mitt lilla hjärtegull J igen iallafall..<3 då ska vi minsann busa och kramas :) 

Nej, nu kliar det i fingrarna..måste börja skriva på mitt engelska CV :) later! xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0