Verklighet eller dröm?



Det finns en verklighet och en dröm, undra vilken värld jag lever i?

Jag skulle föredra att leva i min drömvärld, men jag sätter nog ribban väldigt högt? Eller? Fast jag tycker om verkligheten också! <3 Behöver bara finslipas lite på vissa detaljer så blir verkligheten..perfekt? kanske en drömvärld? 

Fast idag sa en klok människa till mig "Alla har vi ju problem, mer eller mindre, ingen människa är ju perfekt"
Så sant, och han är nog den första person jag pratat med som bara behövde lyssna 5 minuter på mig och sen förstod hela min livssituation, hur den ser ut idag. Alltså vilket geni! Det är nog första människan jag verkligen ser upp till..tro det eller ej, det finns så sjukt många jag ser upp till och tycker om. Men alltså när man kan lära sig så mycket på så kort tid, då är man speciell. Och om jag vill utvecklas så är det dig jag ska lyssna på. Du har förvandlat mina tankar på 40 minuter? Nu vet jag hur man blir framgångsrik! Jag har haft en dröm sen jag var liten, och nu kanske jag kan sätta den drömmen som mitt mål?

Idag fick jag en liten glimt om vad jag skulle vilja bli när jag blir "stor" ..första gången jag hörde det var det nog min kloka syster som sa det! Och jag har ju inte släppt den tanken, och jag tror såhär fakitskt, om man gör någonting, en grej. Som kan/har förändrat ens liv, på ett eller annat sätt, stort som litet..Så kanske det är tänkt att man ska göra samma sak själv? Nu förstår ni säkert ingenting om vad jag svamlar om..men om jag själv har gjort resultat i något med mig själv, varför inte hjälpa andra? När jag själv gått igenom/varit med om en sak så tror jag stenhårt att jag kan jobba för det och leverera på ett bättre sätt, än om jag satsar på ett yrke där jag har noll i erfarenhet..eller hur tror ni?
 
"Nu sätter vi punkt för det..och tackar för en bra kväll"

jag har så ont i magen så jag snart avlider! jag tror jag ska skapa en ny blogg, time will tell!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0