Jag är med och bygger skolor :)





Jag är med och bygger skolor!

"När du arbetar som konsult för Academic Work är du med och bygger skolor till barn och ungdomar i Zambia. Academic Work har i flera år avsatt 1 procent av vår vinst till välgörande ändamål. Sedan 2007 har vi valt att skänka hela bidraget till en organisation som heter Response Network. Tillsammans med dem bedriver vi ett skolprojekt i södra Zambia, vilket i praktiken betyder att vi hjälper byar med byggmaterial för att bygga skolor.

För dig som konsult innebär det att du årligen är med och bidrar till 500 nya skolplatser. Hitintills har vi har byggt 17 skolor vilket resulterat i att 2 377 barn får möjlighet att gå i skolan i år. Vi följer löpande Response Networks arbete, vi har själva varit på plats och vi är dedikerade att fortsätta bygga fler skolor i Zambia!"

Källa: www.academicwork.se

Ja men det där kändes ju bra att man är med och bidrar till något bra :D Då har jag alltså gjort en god gärning samtidigt som jag jobbat :) Idag är sista dagen, känns lite vemodigt faktiskt! Men inget att hänga läpp för, på måndag börjar mitt nya jobb ;)

Och ikväll ska jag äta middag med Heiniken :) Sen blir det party party :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0