AMAZING!


Tisdags tog jag ju tåget till Stockholm, hade mer eller mindre d a m p på tåget, lyssnade sönder vissa låtar i min ipod, sprang 3 vagnar bak i tåget och köpte en macka och en kaffe för 45:- snor dyrt! (fast de blev ju visserligen en billig resa, tack världens bästa V, host host!) "Vill du inte ha en juice för 5:- extra också" sa gubben, jag log och sa neej tack, du det är bra ändå! Knallar iväg med kaffekoppen i handen, sjukt nöjd över att jag äntligen "orkade" gå iväg och köpa kaffe..då jag hade suttit i ca 2 timmar och sms:at V över hur dålig servicen var på SJ..haha!

Väl framme ca 50 minuter försenat, satt Viktor på en bänk och vinkade och hoppade fram och gav mig en kram när jag kom :) Fick även en present som följde med mig så vackert hem :)

Vi tog hans PIMP bil (skojar inte) och åkte hem till hans pappa, sen tog vi hans PIMP bil igen till hans vänner, Malin och Sebastian som bjöd på 2 rätters middag, vin, öl, skratt och tv-spels kväll :) Sen beställde vi en taxi, för det snöade så sjukt mycket ute..så åkte vi till "Och himelen därtill" åkte alltså en hiss 25 våningar upp och sen var det helt amazing view! :D Och i mycket trevligt sällskap dessutom!


Satt där ett tag, men sen ville Malin och Sebastian hem, så då blev vi lite veliga om vi skulle åka hem eller inte, vi tog en sväng förbi Café opera, men det var STÄNGT!? Hallå? Vi fattade ingenting, men tog sedan en taxi hem istället..



Idag blev det frukost och en promenad till tunnelbanan och mycket flumm på centralen, lunchade även, pga..väntetiden blev totalt 3 timmar på mitt tåg! Gaaah! Dom sköt fram på det en kvart i taget, till slut, när alla väl hade gått ombord på tåget..ropar de ut i högtalarna "Tyvärr så har vi inget lok än..vi måste vänta på ett nytt lok och koppla loss det gamla.." Jaja, vi rullade väl iväg frammåt 17.10 kanske? Sen blev de trassel i STJÄRT-vik också! Pga, massa tågmöten som vi inte skulle haft egentligen..

men anyway, tack för en bra vistelse i Sthlm :)

NU är det julafton. Gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0